Opel-történelem
Idén ünnepli kerek százhatvanadik születésnapját az egyik legkiválóbb autómárka, az Opel, és e jeles alkalomból szeretnénk egy rövid áttekintéssel megemlékezni a történetéről.
A vállalkozást egy bizonyos Adam Opel nevű úriember alapította 1862-ben, és eleinte kizárólag varrógépeket, később pedig kerékpárokat gyártott. Sőt, az első Opel gyártmányú autómobil csak az ő halála után négy teljes évvel gördült le a szalagról.
Az Opel márkát már a kezdetektől kimagasló technológia és műszaki innováció jellemezte; a család mindig is igyekezett lépést tartani a kor kihívásaival, és igazodni a vásárlók igényeihez (ha nem inkább alakítani azokat). Az Opel mindig is a nép egyik kedvenc márkája volt, melyet kategóriájában nem pusztán megbízhatónak, hanem igen kényelmesnek ítéltek, ezért egyre többen választották.
Alakulása után a cég, igen gyorsan felfutott (melyben nagy szerep jutott Adam Opel feleségének is, aki így az első női menedzser lett). Egyedi megrendelésekre különleges varrógépeket készítettek, így kisvártatva az Opel lett Németország egyik legnagyobb varrógépgyártó vállalata.
Az 1886-ban, Rüsselheim városában debütáló velocipédnek köszönhetően az Opel lett Németország egyik első bicikligyártó vállalata. Később a triciklik mellett a kiskerekű biztonsági kerékpár is megjelent a gyártmányaik között.
1888-ban az Opel gyár már saját csarnokkal rendelkezett, ahol kizárólag bicikliket gyártottak, 1894-ben pedig legördült a szalagról az első női Opel kerékpár is, ezzel 1920-ban a cég a világ legnagyobb bicikligyártó vállalatává avanzsált.
Az Opel gyár Adam Opel öt fia vezetésével 1899-től kezd autókat gyártani. Az első modellt Patent-Motorwagen System Lutzmann névre keresztelték, és a hatalmas igénynek köszönhetően 1906-ban már az ezredik darabot gyártották belőle. A legendás 4/8 PS Doktorwagen 1909-ben jelent meg, 1930-ben pedig az Opel előrukkolt az első 1,2 literes benzines tankkal szerelt autómobillal, mellyel sokkal szélesebb rétegek számára tette elérhetővé a minőségi automobil vásárlását.
Az Opel sosem tartozott a luxusmárkák közé, de valójában nem is ez volt a cél. Azonban mindig is az egyik legnagyszerűbb autómárkaként tartották számon, és ez bizony ma sem változott.