Új traffipaxok érkeznek
Májustól 40 db új traffipax kihelyezését tervezi Budapesten az Országos Rendőr-Főkapitányság. A vadonatúj készülékeket még tavaly vásárolták, és 2022. november elejétől 30 napon át tesztelték. Hogy miért van szükség új készülékekre, hogy mennyibe kerültek ezek, és hogy pontosan mit várnak tőlük – ezekre a kérdésekre mind választ kapsz, ha elolvasod bejegyzésünket.
A tavalyi évben összesen 621 ezer alkalommal szabott ki a rendőrség gyorshajtás miatt bírságot, melynek összege 30 000 Ft és 300 000 Ft között volt (a helyszíni bírságok 5 000 Ft és 50 000 Ft között vannak). A gyorshajtások miatti bírságokból származó összbevétel így 2022-ben 21, 4 milliárd Forint lett. Idén májustól pedig 40 db új, modern, korszerűbb traffipax is „munkába áll”, hogy segítsen lefülelni a gyorshajtókat.
Miért van szükség új gépekre?
Egyrészt, mert az amortizáció miatt a régiek időnként cserére szorulnak, másrészt azért, mert az újak sokkal modernebbek a régieknél: nagy méretű, leválasztható érintőképernyővel vannak ellátva, mozgás közben történő mérésre is alkalmasak, kezelésük elsajátításához pedig állítólag külön képzés kell.
Mennyit költöttek és mit várnak az új gépektől?
Az új berendezések összesen 296 millió Forintba kerültek. Arra a kérdésre, hogy mit várnak tőlük, a rendőrségi szóvivő azt válaszolta, hogy a sebességtúllépés visszaszorítását. (Mondjuk, mi mást mondott volna?)
Eddig a fővárosban 365 db út fölé rögzített, és 160 db mobil traffipax működött, utóbbiakat három lábú állványra helyezték az út mellett, vagy a rendőrautóból kikandikálva fotózták a gyorshajtókat.
Arról, hogy a bírság díja fog-e emelkedni, nincs információnk, de tény, hogy még a legcsekélyebb, 30 000 Ft-os bírság sem esik jól az embernek, hiszen kidobott pénz, amit egy kis odafigyeléssel megelőzhettünk volna.
Mindenesetre, a sebességkorlátozást nem csak ott kell betartani, ahol köztudott, hogy mérnek, és nem pusztán az anyagiak miatt. Magyarországon sajnos igen sok balesetet okoz a gyorshajtás, és ezek nagyrésze elkerülhető lenne, ha a sofőrök komolyabban vennék a sebességkorlátozást. Vezessünk felelősséggel!