30 éves az Alfa Romeo 155-ös
Idén ünnepli kerek harmincadik születésnapját az Alfa Romeo 155, ami –hiszitek vagy sem- nem mindig örvendett ám osztatlan közönségsikernek, annak ellenére sem, hogy a gyártók szinte tényleg mindent bevetettek, hogy megkedveltessék a rajongókkal ezt a konstrukciót.
Történt ugyanis, hogy 1986-ban a Fiat felvásárolta az Alfa Romeo gyárat, majd kijött a fent említett 155-össel. Azonban, legnagyobb megdöbbenésükre, azzal kellett szembesülniük, hogy a nagyérdemű egy emberként elhúzta a száját. Olyan kritikákat kaptak például, hogy az elsőkerék meghajtású 155-ös messze elmarad összkerék meghajtású fivérétől, a 75-ös Alfától.
Pedig a 155-ös már a kezdetekkor is szép, szenvedélyes, sportos küllemmel büszkélkedhetett, a külsejét maga Ercole Spada, a belsejét pedig a méltán híres Walter de Silva tervezte. Ráadásul volt tágas csomagtér, és az ékalaknak köszönhetően igen csekély légellenállás tette még fürgébbé a gépet. A pedálokon dombornyomott embléma díszelgett, a sofőr dolgát pedig az enyhén felé fordított középkonzol tette könnyebbé, kényelmesebbé. Erre jöttek a kritikusok, és rendre lehúzták, mondván, többek közt, hogy rossz az anyagminősége…
Az Alfa Romeo 155 már a kezdetektől négyféle változatban volt kapható:
- 1,8 literes, 129 lóerős, dupla gyújtógyertyás benzines
- 2 literes, 144 lóerős, ami a plusz 23 Nm nyomatéknak köszönhetően hamarabb gyorsult
- 2,5 literes, 165 lóerős, 216 Nm nyomatékkal
- 2 literes, 195 lóerős, turbómotorral, összkerékhajtással
1993-tól pedig 2 literes, 90 lóerős turbódízel; és 2,5 literes, 125 lóerős, szintén turbódízel változatban is kihozták. De az emberek még mindig csak ingatták a fejüket.
Aránylag hamar jött a megfejtés: a versenypáláykon kell ahhoz tarolni a járművel, hogy az utca embere is beleszeressen! És ez csakhamar így is lett.
1994-ben a konszern modellfrissítéssel rukkolt elő:
- szélesebbek lettek a sárvédők és az első/ hátsó nyomtáv is
- közvetlenebb lett a kocsi kormányzása
- krómozott pajzs és színre fújt lökhárítóval lehetett kérni
- áttervezték a műszerfalat
- összességében jobb minőségű anyagokat használtak az építés során.
1996-ban pedig kijött a 16 szelepes, 1,6 és 1,8 literes változat, azonban a várt visszhang ismét elmaradt… Jelenleg is talán kisebb az „alfások” tábora, bár tény, hogy akik Alfában ülnek, ők a márka valódi rajongói.