Tényleg többet száguldozunk idén?
Tényleg többet száguldozunk idén mint tavaly, vagy csak több rendőr és több traffipax dolgozik, hogy lefülelje a gyorshajtókat? Egy biztos: az idei gyorshajtások száma messze felülmúlja a tavalyi átlagot, és még csak most jön a feketeleves: a rendőrség ugyanis még 40 további traffipax vásárlását és kitelepítését tervezi. De mi jelent ez pontosan? Lássuk a konkrét számokat és összegeket!
2022 első hat hónapjában összesen 291 306 db gyorshajtót kaptak el és büntettek meg a rendőrök. Ez több mint 10 milliárd (igen, tíz-milliárd) forint bevételt hozott a konyhára, ami messze több mint tavaly ilyenkor. Egy főnek átlagosan 34 300 Ft-ba kerül, ha erősebben nyomja a gázpedált, mint kellene, ami naponta(!!) 56 millió forint bevételt jelent a rendőrségnek. Míg a helyszíni birság 5-50 000 Ft között alakul, a postai csekken akár 300 000 Ft is szerepelhet.
Felmerül azonban a kérdés, hogy pontosan mi lehet a gyorshajtásszám emelkedésének oka. Tényleg jobban elkanászodtak idén a sofőrök? Vagy tavaly kevesebbet mértek a rendőrök, így kisebb eséllyel bukott le az, aki nem vett tudomást a sebességkorlátozásról?
Egy biztos: a rendőrség elismerte, hogy 2021-ben komoly munkaerőhiánnyal küzdöttek, vagyis a statisztikailag kevesebb(nek tűnő) gyorshajtásszám sajnos nem azt jelenti, hogy tavaly fegyelmezettebbek vagy felelősségteljesebbek voltak az autósok.
Pedig a gyorshajtást nem pusztán azért kell mellőznünk, mert iszonyú vaskos csekkel torolják meg a szervek. Akik rendszeresen olvassák a blogunkat, azoknak biztosan feltűnt már, hogy időről időre szánunk egy-egy bejegyzést az edukációnak. Nyilván nem azért, mert azt gondoljuk, hogy az autósok felelőtlen emberek, de tényleg nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy aki volán mögé ül, az hány ember biztonságáért felel (egészen a sajátjától az esetleges utasán át, a többi autóson keresztül a gyalogosokig). Fontos, hogy odafigyeljünk egymásra, bánjunk előzékenyen a forgalom többi résztvevőjével és tartsuk be a szabályokat. A biztonsági öv nem dísznek van, a gyorshajtás nem a rendőrök allűrje, ahogyan a telefonozásra vonatkozó tiltás sem azért van, hogy parttalan unalomra kárhoztasson minket vezetés közben.