Ferrari F8 Tributo Spider
Megérkezett a méltán ismert és közkedvelt Ferrari F8XX legújabb változata, a Ferrari F8 Tributo Spider. Ebben a bejegyzésben azt fogjuk megnézni, hogy miben azonos – de leginkább mi mindenben különbözik elődjétől.
Természetesen ennek a konstrukciónak a megalkotásában is jelentős részt vállalt a németországi székhelyű Mansory csapata, és mi tagadás, sikerült kívül-belül egyaránt nagyon jelentős és látványos változásokat elérniük.
Talán, ami még a laikusoknak is azonnal feltűnik, az a gépjármű pimasz, provokatív és nagyon is izgalmas színe; az úgynevezett brit versenyzöld (British Racing Green) árnyalat, melyet ezúttal sárga versenycsíkokkal kombináltak a tervezők.
Az ajtókon természetesen továbbra is feltűnik a hatalmas F8XX logo, az összhatást pedig a 21 vagy 22 hüvelykes, kovácsolt YT.5 Air kerekek fokozzák. Küllemre szinte minden másban pont ugyanolyan, mint a régebbi, kupé változat:
- szénszálas első splitter
- hátsó diffúzorok
- oldalszoknyák
- különálló L alakú szárnyak
A brit versenyzölddel azonban nem csak a kasznin, hanem a beltérben is találkozhatunk, ilyen színt kapott ugyanis a kormány, a műszerfal és a biztonsági öv is).
Ami pedig az autó teljesítményét illeti; ezt a konstrukciót új turbófeltöltőkkel és nagy teljesítményű lefújószelepekkel látták el. 3,9 literes, ikerturbós, V8-as motor hajtja, a teljesítménye pedig nem kevesebb mint 880 lóerő.
Az ára tekintetében a konszern még nem nyilatkozott, de ha abból indulunk ki, hogy 2019-ben bemutatott elődjéért kereken 280 ezer dollárt (vagyis 115 millió Forintot) kértek (extrák nélkül), akkor sejthetjük, hogy ez sem lesz olcsó mulatság.
Persze, nyilván nem is Budapest utcáira tervezték, hogy a tulajdonosa a reggeli dugóban rostokoljon vele az Andrássy úton. Ez az autó valódi státuszszimbólum, és nem csupán arról árulkodik, hogy a tulajdonosának valószínűleg nincsenek megélhetési problémái, hanem arról is, hogy minden bizonnyal nagyon kedveli az autósportokat. Mindenesetre ez a zöld-sárga kombó uraknak laza, hölgyeknek vagány, de talán abban egyetértünk, hogy semmi esetre sem mindennapi. Ahogyan a formavezetés és a gépállat lehengerlő teljesítménye sem az!